İletişim

Mesajınızı göndermek için aşağıdaki formu doldurunuz.
0 / 500

Sitenin tüm verileri Gold(ücretli) üyeler haricinde 20 gün gecikmelidir. Siteyi güncel görebilmek için öncelikle ücretsiz üye olmanız, sonrasında Gold(ücretli) üyelik işlemlerini yapmanız gerekmektedir. Siteyi incelemek ve ücretsiz üye olmak için tıklayınız.

  •  A 

İletişim Mesajları

SÜ*** AY*** 19.11.2012 17:33
aydın abi destek dirençte vob da veriyorsunuz.ben vob un hisselere göre daha çok kazandıran veya kaybettiren olduğunun fark ettim.ben artık hisselerden çıkıp vob a yönelmek istiyorum.sizin destek ve dirençlere göre hareket etsem yanlış mı yaparım acaba?
Cevap 20.11.2012 08:23

Günaydın Süleyman Bey.
Vob çok tehlikeli bir alandır. Hisselere benzemez. Hissede % 10, % 20 hisse düşer, gerekirse beklersiniz yerine gelir. O dönem için sadece düşük değerle bekliyor olursunuz. Ama VOB öyle değildir. Ummadığınız bir düşüş yaşarsanız, teminat karşılama (kaldıraçlı alım nedeniyle) oranınız yetersiz kalır. Sizden teminat tamamlamanız ya da satış yapmanız istenir. İstemediğiniz zamanda satış yapmak zorunda kalırsanız, paranızı çok kısa sürede sıfırlayabilirsiniz. Veya çok ciddi kalıcı kayıplara uğrayabilirsiniz.

Kısacası VOB'da kazanç hesaplarken, kayıpların nasıl olabileceğini de baştan bilmeniz lazım. Çok profesyonel bir alan yani. Kaldıraçlı işlemler nedeniyle % 0,50 oranındaki değer değişmelerinde bile realizeler yaşanabilir. Yüksek kaldıraçlı alanlara düşük oranlar bile kazandırır. Düşük kaldıraçlı pozisyonların getirisi düşüktür. Oranı artırırsanız riskiniz büyür. Ben tavsiye etmem!!! Türev piyasalar sanal alemdir. Para gücü belirleyicidir. Ani gelişmeler çok sert tepkiler yaratır. Mesela zamanındaki danıştay saldırısında 5.000 puan düşüş yaşandı. Long yani uzun pozisyona yakalandıysanız bu oran çok ciddi bir kayıp demektir.

Neyse, siz bilirsiniz. Ama borsada yatırım yapmak ile türev piyasalarda yatırım yapmak aynı şey değildir bilesiniz. Borsada yatırım yapmak bir kumar değildir. Ama aynı şeyi VOB için söyleyemeyeceğim. Yok ben çok iyi takip edeceğim derseniz ki, genç bir adamın işini gücünü bırakıp, tamamen borsayı takip etmesi doğru bulmadığım bir davranıştır. Dikkat ederseniz ben bile cesaret edemediğim için çoğu zaman VOB öngörüsünde bulunmamayı tercih ediyorum. Ama vade sonlarında endeks 30 ile eşitlendiği için, verdiğim endeks ve vob destek dirençleri takip edilerek işlem yapılabilir. Daha küçük yüzdelere kanaat getirmek riskten korur. Ters dönüşlerde pozisyon kapatmak, stoploos koymak çok önemlidir.
 

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

MA*** SA*** 19.11.2012 17:08
MERHABA HOCAM
HURGZ 0,88 DİRENCMİDİR BURDAN YUKARIYA DOĞRU DEVAM EDERMİ
SAYGILARIMLA
Cevap 19.11.2012 17:24

0,87 asıl direnç. 0,87 üstünde kalırsa ilk etapta 0,92'ye yönelebilir.

 

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

HÜ*** AK*** 19.11.2012 13:59
Aydın bey avivadaki oyun bitiyo diyebilir miyiz?
Cevap 19.11.2012 14:13

Hacim ve fiyat artışı başladı Hüseyin Bey. Umarım öyle olur. Şimdilik görüntü onu gösteriyor.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

SE*** ŞA*** 19.11.2012 12:59
slm. ne zaman başlayacak işleme. teşekkurler
Cevap 19.11.2012 13:24

21 Kasım'da Serkan Bey.



Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

SE*** ŞA*** 19.11.2012 11:25
günaydın. aydın bey halkbankın desteğini direncini yazabılırmısınız. halka arzdan aldık. hıç değilse fikrımız olsun teşekkurler
Cevap 19.11.2012 11:37

Serkan Bey,
10 gündür kapalı olduğu için grafikte kopukluk oluşacak.
 Destekleri; 15,50 - 15,30 - 15,15 - 15,00 - 14,70

 Dirençleri; 16,35 - 16,50 - 16,90 - 17,50 - 17,70

 Ama dediğim gibi, asıl işlemler başladığında grafikleri daha sağlıklı okuma imkanı olacak.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

SE*** ŞA*** 15.11.2012 19:32
iyi akşamlar.
krdmr lere ait tekbir bilancomu açıklanıyor yoksa üçünede ayrı ayrımı.
ayrı ayrı açıklanıyorsa bahsettiyiniz hangisine ait. teşkkürler
Cevap 15.11.2012 19:59

Tek bir tane açıklanıyor Serkan Bey.
Ödenmiş sermayelerini topluyorsunuz. Sonra toplam üzerinden her birinin ödenmiş sermayesinin toplama oranına göre açıklanan kârdan alacağı payı hesaplıyorsunuz.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

SE*** ŞA*** 15.11.2012 17:23
ne düşünüyorsunuz. şimdiden teşekkürler.
iyi akşamlar.
son olarak bu israil gazzeyi yine vurdu. bu adamların borsası bu saldırılardan etkilenmiyormu. :::)))
burdan tüm gazze halkına geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.. allah yar ve yardımcıları olsun.
Cevap 15.11.2012 17:34

Kardemir de aksa gibi vergi dairesine 6 aylık bilançosunun çok üstünde bir kar açıkladı. Vergi dairesine sunulan kar 174.8 Milyon TL. Yakın bir karı SPK normlarına uygun olarak da açıklarsa oldukça iyi olur. Kâra paralel tekniğine bakınca uyarmam gerektiğini düşündüm.

Gazze konusundaki dileklerinize katılıyorum Serkan Bey. Allah ülkesi savaş ve terör belasında olan tüm ülkelere ve insanlara yardım etsin.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

SE*** ŞA*** 15.11.2012 17:21
iyi akşamlar.
bu halkbankın halka arzı için geçenlerde yazdığınız yazından şunu anladım. uygundur alınabilir gibi bi msj göndermişsiniz gibime geldi. yanılıyormuyum.
normalde siz halka arzlarda pek sıcak bakmazken halk bank için olumlu düşünüyorsunuz herhalde. biraz acabilirmisiniz. yani ne kadar olur. yada kaç zaman beklenir gibi.
ayrıca krdma'yı destek direnc tablosunda görmem. (iki yön olur diye düşünseniz bile ) valla beni sevindirdi. yaklaşık iki aydır krdmb'de bekliyorum. onunla ilgili
Cevap 15.11.2012 17:30

     Doğru anlamışsınız Serkan Bey. Zaten bunu aynen dediğiniz gibi de belirtmiştim. Genelde halka arzları primli yapıyorlar. Bu nedenle de ben arzları sevmem. Ama halkb bana göre uygun bir fiyat aralığında satışa çıkıyor. Ne kadar olur için bir şey diyemiyorum. Aldığınızın üstünde % 5 üstünde kârla satışı bir çok kişinin hedefi olacaktır. Ama derinliği artacağı için, Türkiye'de bulunan ve gelecek yabancı fonların portföylerindeki ağırlıkları arz paralelinde arttırmaları gerekeceğini düşünüyorum.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

SE*** ŞA*** 13.11.2012 19:15
iyi geceler.
geçmiş olsun aydın bey.
bu yunanıstan gibi içi çürümüş bi ülke bile. bizden daha ucuzamı borçlanıyor yoksa benmi yanlış anladım.
şimdiden teşekkürler.
Cevap 14.11.2012 08:35

     Maalesef doğru anlıyorsunuz. Birlik içinde bulunmamanın ekstra bir değerlemesi oluyor. Aynı şekilde birçok birlik ülkesinin notlarının da bizden yüksek olmasının sebeplerinden birisi bu. Sonuçta bir şekilde gereken yardımın yapılacağı var sayılıyor. Bir kaç ay evvel Yunanistan'ın 100 kusur milyar euro borcu bir kalemde silinmişti hatırlarsanız. Biz ise, genç Türkiye Cumhuriyeti olarak yıllarca Osmanlı'nın borçlarını ödedik.

     İşte bu görüntü açık bir şekilde Avrupa'nın bize olan mesafeli duruşunu gösteriyor. Bizimle aynı tarihte AB müzakerelerini başlatan ülkelerde serbest dolaşım hemen sağlanmasına rağmen, konu Türkiye olunca her türlü engelleme de yapılıyor. Bu işin temelinde din farklılığının yattığını düşünüyorum.

     Kısacası, tüm bu engellemeler nedeniyle eğer yine de güçlü bir ülke olmak istiyorsak, bunu kendimi başarmalıyız. Ekonomide yapısal dönüşümü, vergide hakkaniyetli dağılımı sağlayabilmeliyiz. Emin olun ki, bize not vermekte bu kadar direnen kurumlar, buna mecbur kaldıkları için yapıyorlar. Ama en küçük bir ters gidişde hemen not indirimi yapabilirler.

     Bizde de çok büyük açmazlar var. Dünyada paranın çok olduğu ortamda, TCMB faizlerde hızlı indirim yapsa, aynı zamanda kurları yukarı çekebileceği için, aslında ihracatı olumlu etkileyecektir. Ama bu takdirde de, 35-40 milyar Dolar'lık enerji faturamız kabaracak ve mecburi maliyet zamları yaratacaktır diye onu da yapamıyorlar. Yani kurlar düşse cari açık, aşırı yükselse enflasyon sorunu ile karşı karşıya kalıyoruz. Fason üretimden kurtulup, marka-patent üretebilirsek, alternatif enerji kaynaklarında yoğunlaşabilirsek kalıcı düzelmeyi sağlarız. Ama bu dediklerimi söylemek ve yazmak iki dakikalık bir iş olmasına rağmen, yapabilmek çok da kolay olmuyor. Umarım enerji ile ilgili olumlu gelişmeler yaşarız. Yoksa diğer alternatiflerin olumlu yansıma süreci daha uzun süreleri bulur. Ama yıllardır bu yapısal tedbirleri almaya kalkabilselerdi şimdi bu sorun çözülebilirdi.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

HA*** EL*** 13.11.2012 12:44
Konu / Hisse Kodu: Geçmiş olsun
Geçmiş olsun Aydın bey, Allah acil şifalar versin. Başka dert göstermesin.
Saygılarımla
Cevap 13.11.2012 13:55

Çok teşekkür ederim Hasan Bey.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com