İletişim

Mesajınızı göndermek için aşağıdaki formu doldurunuz.
0 / 500

Sitenin tüm verileri Gold(ücretli) üyeler haricinde 20 gün gecikmelidir. Siteyi güncel görebilmek için öncelikle ücretsiz üye olmanız, sonrasında Gold(ücretli) üyelik işlemlerini yapmanız gerekmektedir. Siteyi incelemek ve ücretsiz üye olmak için tıklayınız.

  •  A 

İletişim Mesajları

EM*** SO*** 22.02.2012 13:30
hocam yada nasıl yapalım bilmiyorum bireysel öneri vermiyosunuz ama sitemizde gitme ihtimali yüksek falan diye belirsek olmazmı allah can sağlığı versin derler aynen katılıyorum ama kaybetmekte gerçakten çok kötü ilğilerinizi bekler selamlar dilerim emin
Cevap 22.02.2012 13:59

:) Emin Bey,
 Bu dediğinizi tam da yaptığımız yer zaten Destek - Direnç menüsü. Bakın son bir kaç gündür inceleyin orayı. Öneriye girmediği halde yazılan bir çok hissede ciddi hareketler yaşanmış.

  Ama dediğim gibi, aşırı oynaklık yapan hisselerde (Ama Alcar gibi hisselerden bahsetmiyorum. Bir temel gerekçe yokken % 400-700 yükselip düşen hisselerden bahsediyorum) masum yatırımcıları avlamak için bekleyen ve devamlı yasaklı listesine giren kişiler cirit atarlar. Hissede bir anda % mesela 500 yükseliş yapıp, sonra yarı yarıya düşürürler. Sizin gibi masum yatırımcılar malesef hisseyi düşmüş diye takibe alır. Bir anda sanki alıyormuş gibi yaparlar. Zaten takip eden bir çok yatırımcı aman kaçmasın şuradan düşmüştü diye alıma geçince, bir o kadar daha düşürürler. Ama düşürürken de, maliyetleri kendilerinde çok düşük olan hisseleri ciddi bir fiyat farkı ile yeni yatırımcıların üstüne yıkarlar.

   Ben yıllardır elimden geldiğince, çevremdeki kişileri bu tuzaklardan korumaya çalışırım. Ama kimse almazsa, yine kendileri hisseyi yükseltip dikkatlerin eksilmesine izin vermezler. Bunları görüp de sonradan kimse ''Tüh alsaydık, nasıl da para kazanacaktık'' demesin! Çünkü yukarıda anlattığım gibi, işin aslı öyle olmuyor.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

EM*** SO*** 22.02.2012 13:25
hocam selamlar ben yüzde 45 zararla hala devam ediyorum ilk üye olurken arabamı sattım demiştim her gün birzdaha kaybettim cesaretimide son sasa aldım 1.40 dan bekliyorum daha önceleri burva uşak gibi önerileriniz olmuştu spekülatif kagıtlrdaninceledim çok zarar ettirmişler mutlaka yüzde yüz yaparlardedim yaptılarda asya b takip ediyordum onuda kaçırdım bu tür çak zarar attirmiş gitme ihtimali olan speklatf kağıtlardan önerilaeriniz olsa bir kaç bin tl lik alsak olamzmı belki biraz kurtarırız
Cevap 22.02.2012 13:52

   Emin Bey,
   Spekülatif hisse ile manipülatif hisse birbirinden farklıdır. Çünkü kavramlar da farklıdır. Spekülasyon zaten bir suç da değildir. Bazen fiyatları öncesinde ciddi manipüle edilmiş hisselerde de, çok düşük seviyelerden önerilerim olabildiğini görüyorsunuz. Ama sırf çok düşmüş diye bir hisseyi öneremem. Çük düşmüş sözü, çok yükselmiş ifadesi gibi görecelidir. Düşmüş fiyatın daha altı, yükselmiş fiyatın da daha üstü her zaman olabilir.

   Kumar da oynamadığımız için, böyle bir şey yapamam. Sadece teknikleri uygun olduğunda öneri yaparım. Eğer aşırı spekülatif bir hisse ise de uyarıda belirtiyorum. Ama şunu bilin ki, çok düşmüş dediğiniz hisselere, bu hisselere hakim olan kişilerin dışında yoğun başka kişiler girerse, daha da düşürülebilirler.

  Bakın geçen yıl, 2 TL'lik hisse 17,00 TL olmuş. Sonradan hızla 7 Tl'ye düşmüş. Peki bu hisse çok düşmüş olarak mı kabul edilevcek? Çünkü eğer öyle görülürse, sonradan da 2 kusur TL.'ye düştüğünü belirteyim! Dediğim gibi çok düşmüşlüğün bir krıteri yok. Ama bilançosuna göre yapılan değerlemelerde bu fikre varılabilir. Fakat bahsettiğiniz hisselerin bilançoları da bize bir fikir vermez.
  
  Saygılarımla

Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

FA*** HE*** 22.02.2012 12:01
Sinyal Uyarı Penceresi ve Destek/Direnç Uyarı Pencesi olarak 2 sayfa olabilir. Sadece öneri.
Cevap 22.02.2012 12:04

Fatih Bey,
Buna gerek yok. Çünkü zaten Destek-Direnç'ten gelen mesaj; '' Destek-Direnç Uyarısı'' gibi bir başlıkla gelecek. Yani kolayca ayrılabileceği için, ayrı bir pencereye gerek yok bence.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

GÜ*** GÜ*** 20.02.2012 16:07
Merhaba Aydın Bey, Destek-direnç tablosu uygulamanız çok iyi oldu.Başarsak ta başaramasak da en azından yol gösterici oldu.Ne olabileceğini göstererek çok çok sitrese girmemizi engelliyor.Çok teşekkürler.
Cevap 20.02.2012 17:05

O niyetle yaptım. Tabii bir de cesaret edemediğim fakat hareket olabilir diye düşündüğüm hisselere dikkat çekmek için de yaptım. Mesela bugün ayen ve aksue önermiş olsaydım çok güzel olurmuş:)

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

BA*** KU*** 17.02.2012 16:36
aydın bey... krdma tüm önerileriniz gerçekleşti :)).. önerileriniz için tşk ederim..
Cevap 17.02.2012 16:45

Hayırlı olsun Barış Bey.
Ama keşke b grubuna itibar etseydik. Bu kadar beklemezdik. Muhtemelen sonraki hedefi de gerçekleşecek.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

A.*** NE*** OC*** 17.02.2012 16:27
Aydın abi
vakbn de sonraki hedef 3,21 olmuş
Cevap 17.02.2012 16:29

Düzelttim. Teşekkürler.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

BU*** KU*** 17.02.2012 08:54
Aydın bey günaydın
cepten neden bağlanamıyoruz acaba
sadece bazı markalardamı giriş yapılabiliyor
Cevap 17.02.2012 09:01

Günaydın Burhan Bey.

Bir çok androit telefon çıktı. Her birinin de birçok modeli var. Her birisinin de yazılımları sürümleri farklı olabiliyor. Bu nedenle her modele yetişebilmemiz mümkün değil. Blacberry ve i-phone larda bir sorun yaşanmıyor. Aynı şekilde nokia için de bir sorun yok. Ama diğer modellerde benzer sıkıntılar olabiliyor. Mobil versiyonu açmak istiyorsanız, öncesinde telefonu test ediniz.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

SE*** ŞA*** 16.02.2012 12:11
slm kolay gelsın..
bi hisse satın aldım hısse tam bır hafta tavan acılıp tavan kapandı. yatırdığım para tam 3 katlan dı... :::)))
mesela yanı. şaban fılmınde boyle dıyor değil mi?
neden boyle yazdınız dersenız bu kasvetlı ortamda aklıma geldı belkı bıraz tebessum ederız dıye yazdım. dun aksayı verdım gıttı 4.72 den ne yapalım nasıp dıyelım
şimdi birde 4.20 duşurmış ben tekrar alırmışım. ıkı gun sonra tekrar 4.72 den satarmışım. sonra maaşımın ıkı katını bır haftada kazanırmışım :::)))
Cevap 16.02.2012 14:10

:)) Hayırlısı olsun Serkan Bey.
Aslında öyle hisseler var. Hatta 24 Ocak tarihinde önerdiğimiz Usak, neredeyse hedefinin % 100 üstüne gitti. Aynen de dediğiniz gibi tavan tavan gitti. Belki ilk hereketlenmesinde yeniden önerebilirdim ama, sonrasında bunu yapamazdım. Çünkü normal hareketler değil.

  İşte Serkan Bey, bazen kısmet diyorum ya, şansımız olduğu zaman usak gibi önerdiğimiz hisse, aynı anda sert tavanladığı zaman, satmaya fırsat bırakmadan bu yükselişe yakalandığınızda bu karlar yapılıyor. Ama manipülatif hisselerde, bu işleri yapanlar kendileri dışında fazla adetli başkaları olduğu zaman bu işler olmuyor.

  Aslında tavan tavan değil de, çok taşımadan % 3-5-7 gibi kârları alıp- satıp devamlı yeni bir hisse alsak, adetteki bu yüzdeler de bizlere yeter. Ama bazı hisselerimiz ne hikmetse, son yükselişlerde beklenileni vermeyince, öyle bekliyoruz.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

YU*** AK*** 16.02.2012 10:45
Hocam bakın çok doğru söylüyorsunuz realize olabilir dediniz aynı yazılarınızda hisse bazlı hareketlerde olabilir dediniz sizce bu denli beklentisi yüksek bir hisseyi vermemek bir hatamıdır çünkü birkaç kez verip alttan tekrar yerine koymayı denedimsede başarılı olamayıp adetlerim azaldı ayrıca bunları yazmamdaki neden sizi eleştirmek ne kadar hakkımızda olsa bu değildi sadece biraz dertleşmekti.Saygılar..
Cevap 16.02.2012 11:17

   Yusuf Bey,
   Sadece herkesin gerçek bir borsa yatırımcısı olmasını istiyorum. Gerçek bir yatırımcı olanlar için temel verileri çok riskli olmasına rağmen yapılan manipülasyonlarla 2 tl den 17 tl ye çıkan ve yeniden aynı şekilde düşen hisseler için bu sözler olabilir ama diğer hisselerde bu tanımlamalar doğru olmaz. Çünkü ilgili hissenin şirketinin kimsenin kanını emmek gibi bir düşüncesi olamaz. Şirketler durduk yerde 1 milyar Dolar'lık yatırım kararlarını alıyorlar. Bu yatırımın riskini de başarız oldukları takdirde onlar taşıyorlar. Bizler sahip olduğumuz yatırım değerlerinin en kötü ihtimal belli bir yüzdesini kaybederek kurtuluruz. Ama bu çaplı bir yatırımı yapan şirketin aldığı risk hepimizden daha fazladır. Yatırımcılara sadece bazen bu şekilde sabretmek düşer. Ama bu borsanın doğasında var.

   Sizin bu kadar beklentisi olan bir hisseyi vermemiş olmanız kesinlikle bir hata olmadığı gibi çok normal bir davranıştır. Aynı niyette olduğum için görüyorsunuz önerilerim halen açık. Hatta sonunculara bakarsanız hedefleri gerçekleşmiş olmasına rağmen revize ederek yukarı çektim. Bu hisse ile de dikkat edin sizin gibi bir çok kişi daha verip de kaçırdım diye sonra yukarıdan daha az adet almak durumunda kaldılar. Bana göre önümüzdeki dönemin en önemli beklentisi olan şirketlerinden biri durumunda. Ama daha ne kadar bekletir, sabır taşını çatlatır mı bilemiyorum:)

   Şirketlerin aldıkları risklerle yatırım kararlarında haklı çıkmaları halinde uzun süreli ve ciddi oranlı değer artışları yaşanır. Yatırımcılar da, yıllık % 12 maksimum faiz olan bir ülkede, bir bakarsınız bir yıl bekledik dediği bir hissede sonraki yıllar devamlı yükselen bir kazanç elde edebilirler. Fonların yatırımları aynı bu şekilde olur. Ama bireysel yatırımcılar için, olsun ama bugün olsun yaklaşımı hakimdir. Keşke her zaman bu olabilse ama olamayabiliyor.

   Benimle her zaman dertleşin, istediğiniz zaman da eleştirin, dikkat ederseniz benim asıl yaklaşım tarzlarına ve ifadelere duyarlı olduğumu görürsünüz. Her şartta mümkün olduğunca, sakin düşünmeye çalışmak insanı alabileceği hatalı kararlardan korur.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com

YU*** AK*** 16.02.2012 09:48
Evet hocam sakin bir şekilde bekliyoruz bu aksa bizi daha nerelere götürecek diye bu fiyasko daha ne kadar sürecek diye bu ortaklıklar yatırımlar giderek güçlenen bu şirket daha ne kadar kanımızı emecek diye sakin bir şekilde izliyoruz.Saygılar..
Cevap 16.02.2012 10:23

Yusuf Bey günaydın.
Borsa hiç bir garantisi olmayan bir yatırım alanıdır. Kazançlar için vadeler de belirsizdir. Bazen çok iyi olması gereken şirketler dahi uzun zaman yatırımcılarını sıkıntı içinde bekletebilir. Bazen de aylardır beklenilen hisse çok kısa sürede tüm bu bekleme süresinin sıkıntılarını çok kısa bir sürede sona erdirir.

Ama bu ifadeleri çok da doğru bulmuyorum. Sonuçta hiç bir hissede beklemek zorunda değilsiniz. İllahaki bir hisseden kazançla çıkılacak diye bir şart da yok. Eğer elinizdeki hissenin kazandırmayacağına inanıyorsanız verip çıkacaksınız.

Bu işlerin bazen de şirketlerle hiç alakası yoktur. Şirketler kendi işlerine bakarlar. Halka açık paylarına dokunmazlar dahi. Bu açık paylar üzerinde yatırım yapan kişi ya da kurumlar nedeniyle de bu görüntüler oluşabilir. Ama dediğim gibi, bu yaklaşımla sadece kendinizi ekstra daha üzmüş olursunuz.

Eğer bu sözler bana ise ki sanki öyle gibi, görüyorsunuz onlarca hisse öneriyorum. Bazıları gerçekleşmeyebiliyor. Son dönem böyle bir ortamda sizleri koruyabildiğimi düşünüyorum. Endeks 61.500 seviyelerine gelirken de buraların direnç olduğunu ve bu seviyelerden realizelerin yapılmasının doğru olabileceğini bir kaç kez yazdım. Bazen kazanç ek zarardan kurtulmak da olabilir. Ama genel beklenti reel kâr yapmaktır. Gerçekten de aksa yatırımcılarını çok bekletti. Ama şimdiye dek düşüncelerim neyse hala aynı. Teknik olarak da, destek seviyesi aaşağı kırılmadığı için kapatmayı düşünmüyorum.

Ama ne kötü değil mi, neredeyse tüm dünyanın kriz derinleşecek 44.000, 34.000 endeks olacak dediği yerde, tersini savunan tek kişi bile olsanız, bankalar çok kötü olacak denirken, siz özellikle bankalar şu sebepten iyi olacak deseniz, düşen ortamda herkese uyup da aynı şeyleri söylemek varken, inandıklarınızı piyasanın beklentilerinin tersine de olsa savunarak bir çok üyenizi korusanız da, işte bir hisse temel analiz gereklerine zamanında karşılık vermiyor diye, haklı olarak üzülen üyelerinizi görebiliyorsunuz. Sanmayın ki, sizleri üzen hisseler beni mutlu ediyor! Ama dediğim gibi, ben temel ve teknik için inandıklarımı sizlerle paylaşıyorum. Gerisi düşüncelerimin ne kadar doğru olduğuna ve sizlere kalmış.

Saygılarımla
Aydın Eroğlu
http://www.borsaanalizci.com