İletişim

Mesajınızı göndermek için aşağıdaki formu doldurunuz.
0 / 500

Sitenin tüm verileri Gold(ücretli) üyeler haricinde 20 gün gecikmelidir. Siteyi güncel görebilmek için öncelikle ücretsiz üye olmanız, sonrasında Gold(ücretli) üyelik işlemlerini yapmanız gerekmektedir. Siteyi incelemek ve ücretsiz üye olmak için tıklayınız.

  •  A 

İletişim Mesajları

ÖZ*** BA*** 03.04.2018 11:50
Merhabalar Aydın abi, Kan bağışınızı almak nasip olamadı. :) Herhalde Alsancak'ta aferez bağışını yapıyorsunuz. Kapari bitkisi trombosit yükselmesinde fayda sağlıyor. Her yerde pek olmayabiliyor. Kimi markette ufak ama baya ufak kavanozlarda satılıyor. Benim tavsiyem Metro marketlerde büyük kavanozlarda satılan kapari turşusu. 2 çeşit var büyük ve küçük meyveli şeklinde ikisinden de alabilirsiniz.
Cevap 03.04.2018 12:54

Pasaporttaki kızılay kan merkezinde veriyorum. Kapari aldım. arada bu niyetle yiyorum. Ama ikidir trombositlerim düşük çıkıyor. Düşük demem bağış yapmak için sınırlarda yani. O yüzden de makinada kalma sürem uzuyor. 

Bilgilendirmeniz için çok teşekkürler.


    Saygılarımla
    Aydın Eroğlu
     Stratejist
   Finans Yazarı
www.borsaanalizci.com
Twitter: @_Stratejist_

SE*** ŞA*** 03.04.2018 00:14
Haaa bu arada atladığım arada birde kısalarda al-sat yapsaydınız paranız yüzde bilmem kaç olurdu. Ne olursunuz bizi çok hafife almayın. teşekkürler.
Cevap 03.04.2018 09:24

:))) Geçin dalganızı. 

İşte bu tarz yatırımcı davranışlarını yaşamamak için gelişmiş ülkelerin borsalarında benim yaptığım iş için bile istenen abonelik ücretleri, yönetilen portföylerin başarı primleri o kadar yüksek ki inanamazsınız. Maalesef SPK bizleri bu denli tecrübe ve bilgimize rağmen, bu denli değersizleştirdiği için, sizler bizim sadece paylaştığımız kişisel görüşlerimize rağmen, tüm kararlarınızı sizler almanıza rağmen günlük 1.10 TL kdv dahil site ücretine sabah sabah bu kadar mesaj okuyorum. Yıllardır da bunu sadece bir kişi yapıyor. Kardemir'de, aksa'da yaptığı gibi. Yoksa totem mi yapıyorsunuz diye şüphe bile edeceğim neredeyse :)

İnanın gönlümden geçen hepinizin en kısa sürede en yüksek getiriyi elde etmeniz. Ama benim elimden gelen budur. Neden daha iyisini yapamadığımı eleştirmek bana haksızlık olur. Yapabilsem nasıl denir dükkan sizin!


    Saygılarımla
    Aydın Eroğlu
     Stratejist
   Finans Yazarı
www.borsaanalizci.com
Twitter: @_Stratejist_

SE*** ŞA*** 03.04.2018 00:13
Tüm bunları bende kabul ediyorum. Sizi takip etmemden anlayabilirsiniz. Kusura bakmayın, sadece netaş için aynı şeyleri düşünmüyorum. Netas’ın sicili bozuk benim anladığım kadarıyla, bence bu hissede siz bunu atladınız. Sizin son cevabınızdan sonra fikrim değişti. Kesinlikle netası her fırsatta kademeli olarak satacam. Böylece siz benden kurtulacaksınız bende netas’dan.
Cevap 03.04.2018 09:17

:)) Benim sizden kurtulmak diye bir sorunum yok. 

Ama göremediğimiz belki de çok farklı bir şey var! O da sonunda ulaşılacak sipariş pastası o kadar büyük ki, bunu bir şirkete bırakmadıkları gibi, tek başına bir şirketin de her aşamasını yapabileceği bir üretim olmayabilir. Ama bizler şirketlerin açıkladıklarına, hükümetlerin de aldıkları kararlara göre görüş oluşturuyoruz. 

Rus uçağını düşürünce ülkeye Rus bile girmedi o yıl desek yeridir. Ama bu yaz ise ortalık Rus turistten geçilmeyecek. Halbuki deniz, güneş, hava yine aynı değişmedi ki. Ama arada alınan bir takım kararlar ve gelişmeler bu süreçleri yaşatıyor maalesef.

Bana bir ara sizin gibi sitemi takip eden, hem de bir arkadaşım benzer bir sitemi aynı sizin dozlarınızda sizlerin de siteden bildiğiniz bir hisse için aynı sizin yaptığınız üç yılda şu kadar getiri böl şu kadar yıllık kar diye yapıyordu. Eee ilgili hisseyi alacağına o zaman faize yatırsa ya da dolar alsa imiş zaten bu karlar olurmuş. Ona da aynı şeyleri söylüyordum. Benim düşündüklerimi düşündüğüm şekilde paylaşmam suç olabilir mi? 

Merak eden için hemen söyleyeyim; ilgili hisse o zaman 2011'den 2014'e kadar bir türlü yükselemeyen Egeen idi. Hatta arada yanlış hatırlamıyorsam şirket işçi falan da çıkartmıştı diye hatırlıyorum. Çünkü o zaman da 2013 gezi gerilimleri falan yaşanmıştı arada. Sonra yine bir gün karşılaştığımızda çok iyi hatırlıyorum, 55,00 mi, 59,00 mu bir yerlerden almış da, 2014'de 75,00 i görünce zorla kar edebildim diyerek, satmış. Hisseye akla gelebilecek her lafı saydırıyordu. Şimdi hisse kendi kendine onun aklına girmedi, benim sitemde gördüğünü söylediğine göre bu sözlerin adresi beni çok kırmıştı. 

Her neyse, o zaman 2 ya da üç yılda % 30 cavarı mı ne karı zorla yaptım. Üç yılda zaten faizden de alırdım bu karı diyordu. Sanki ben zorla aldırmışım ve taşıttırmışım gibi. Sonra ne olduğunu söylemem gerek yok hepiniz biliyorsunuz. Aynı hisse 2015'te 317,00 fiyatı gördü. Dün ise 384,90 idi bir ara. Yaklaşık % 600 yükselmiş. 

Ya ben hisseyi çok erken görmüşüm, ya da arada yaşananlar bu yükselişin gecikmesine neden olmuş. Onu bilemem. Ama ben yediğim dolaylı lafları çok iyi hatırlıyorum. O zaman bu sözler belki de fazlası ile tecrübeli ve profesyonel olan beni bile etkilediği için egeen'de ısrarla görüşlerimi sürdürmemiştim. Ama şimdi netas için görüşlerimi değiştirmeyeceğim :) 

Karar sizin nasıl arzu ediyorsanız öyle davranmak sizlerin kendi kararlarınız. Kimsenin portföyünü yönetmiyorum. Görüşlerimin nedenini fazlası ile izah ettim. Aynı şekilde korumaya devam ediyorum. Ama gerçekten beni yine çok yordu. İşte dün yazdığım da buydu.


    Saygılarımla
    Aydın Eroğlu
     Stratejist
   Finans Yazarı
www.borsaanalizci.com
Twitter: @_Stratejist_

SE*** ŞA*** 03.04.2018 00:12
Bu beni ilgilendirmez diyeceksiniz. Bende kabul ediyorum. - Allah bereket versin. Çünkü mevduata göre iyi getiri! 2 yıl sonra hisse hedefe ulaşırsa yüzde 137 kar edeceğim. Böl 5 yıla yıllık yüzde 26 eder… Bize karışmıyorsunuz biliyorum. Siz olsaydınız, aradaki yüzde 6 için iki yıl daha bekler miydiniz. Haklısınız iki 2 yıl sonra gerçekleşeceğini kim söyledi. Belki daha önce olur. Siz büyük insansınız, 20 yıllık tecrübeniz var, çok başarılısınız şaka falan yapmıyorum.
Cevap 03.04.2018 08:49

Büyüklük gibi bir iddiam yok. Ama bir önceki mesajınıza verdiğim cevabımın içeriği gibi cevapları zaten siz de vermişsiniz. Yani bunların böyle olacağını siz de biliyorsunuz. Yapabilecek bir şey yok. Aldığınız ilk yıl 14,35 olmuştu çok kısa sürede. O zaman satılsa zaman ve kar oranı çok yüksek olacaktı. Ama şimdi bakınca yıllık getirisi düşük oluyor. Ama aynen dediğiniz gibi bu kadar süreceğini bilsem zaten tüm öngörülerimi daha o zaman kapatır, şimdi yeniden açardım.


    Saygılarımla
    Aydın Eroğlu
     Stratejist
   Finans Yazarı
www.borsaanalizci.com
Twitter: @_Stratejist_

SE*** ŞA*** 03.04.2018 00:11
Ama şimdi de zaman ve süreç için ne dense nafile diyorsunuz. Yani zaman için ben artık bir şey demiyorum, diyorsunuz. :) Siz, ben hedefime ulaşacağım diyorsunuz. Evet elbette ulaşacaksınız. Hisse sürekli 15’de kalmayacak ya. Peki benim zaman ve fırsat maliyetim ne olacak aydın bey.
Yarın sabah hisseyi 15 liradan satsam. Yüzde 60 kar ederim. 3 yıla böl. Yıllık yüzde 20 karlıyım. Ki sizin öngörü fiyatınıza göre. - Benim maliyetim 10 lira.
Cevap 03.04.2018 08:46

Bir önceki soruda cevabımı vermiştim. Sizin dediğiniz gibi bir şey söylemediğimi görüyorsunuz. 

Bu arada benim alternatif maliyetim ne olacak demişsiniz? Sevgili arkadaşlar sanırım bir olayı ısrarla karıştırmaya devam ediyorsunuz! O da ben burada çok sayıda hisse ve emtia için kişisel öngörülerimi paylaşıyorum. Hiç kimsenin portföyünü ya da parasını yönetmiyorum. Yıllık dergi gibi üye olup yazılarımı öngörülerimi okuyorsunuz. Bunların içinden ikna olduklarınız, katıldıklarınız varsa kendi kararlarınızla bu görüşlere uyuyorsunuz. Neyi ne kadar uyguladığınızı, tekniklere göre arada satıp, yeniden geri alıp almadığınızı, arada başka öngörülerle değiştirip değiştirmediğinizi ben bilemem. Tüm bunların hepsine sizler karar veriyorsunuz.

Yani şimdi bana siz böyle düşündüğünüz için ben bu hissede duruyorum demek ne denli doğru? Eğer hisseniz şu an 50,00TL olsaydı, inanılmaz kazandık diyecektiniz. Bu olmadığı için de şimdi getirim şu kadar diyorsunuz. Ya da zararım da diyebilirdiniz ki, alternatif maliyet değil de kazanç ifadesi ile zaten bunu diyorsunuz. Peki kazançta da, kayıpta da benim açımdan değişen bir şey var mı? Her ikisinde de ben sadece zamanında nedenlerini kendince izah ederek görüş paylaşmış biriyim. Buna katılıp katılmamak sizlerin bileceği bir iş olduğu gibi, bu görüşlerimin neticesinden kar ya da zarar ediyorsanız da bu yine sizin hanenize yazıyor. Portföy yönetmediğim halde bana neden öyle neden böyle oldu, niye böyle düşündün, neden ısrar ettin denmesi çok manasız! Hala görüşlerimde ısrar ediyorum. 

Bu arada unutmayın ki, sizler gibi ben de karar verenler içinde değilim! Yani siyasi yaşananlara, netas'ın arada bu yaşanan gelişmelerine, ihale yasağına, yeni durumun konsorsiyum şekline dönmesine, ülkenin iç dış gerilimleri yaşamasına neden olan gelişmelere ben karar vermiyorum! Yaşananlar ve gelişmelere bakarak yol tayini yapmaya çalışıyorum. 

Yani başka açıdan şöyle anlatayım! Aynen siz de benim konumumdasınız aslında. Bir sürü kişi bir şeyler anlatıyor. Bu arada hükümet ve dış dünya nedeniyle de bir sürü gelişme yaşıyoruz. O esnada siz bu gelişmeler içinde kendi görüşlerini anlatan birine itibar etmişsiniz. O zaman yanlış kişiye ve yanlış bir görüşe katılmışsınız. Ama sonuçta siz bunu uygulamışsınız. Yoksa kimse zorla size illede bu hisseyi al ve ille de hiç kıpırdamadan sabit tut, arada hissese onca öngörü verilmiş olmasına rağmen hiç birine aldırma demedi ki. 

Bazı arkadaşları duyuyorsunuz destek-direnç ya da ilgili diğer öngörülere göre işlemler yaparak maliyetlerimizi düşürdük, ya da karımızı arttırdık diyorlar. Ama bunlara da onlar karar veriyor. O zaman aynı şeyi söylemiş bir kişiye göre biri daha fazla kar yaparken, diğeri nasıl oluyor da daha az kar ediyor? Çünkü herkes kendi kararını uyguluyor. 



    Saygılarımla
    Aydın Eroğlu
     Stratejist
   Finans Yazarı
www.borsaanalizci.com
Twitter: @_Stratejist_

SE*** ŞA*** 03.04.2018 00:10
Slm iyi akşamlar. Sorulan soruda netas için görüşlerim değişmedi demişsiniz ama benim anladığım görüşleriniz değişmiş. 5G ihalesi yapılsın, satış fiyatı belli olsun, başka planlar var ederinin altında açıklandı fiyatı, devir teslim olsun belirsizlik ortadan kalksın, peş peşe ihaleler açıklasın. Şimdi ise maalesef yeni bir şirket kurulmuş ihalelere o giriyor. O zaman peş peşe ihalede açıklamayacak. Tamam, farklı açıklamalarla sizi de yanılttılar. Tamam, onu da kabul ettim.
Cevap 03.04.2018 08:26

Günaydın. 

Hayır bunlar böyle oldu diye görüşlerim değişmedi!!! Sonuçta yine asels yapacak olduğu işlerin karşılığını bilançosunda artı değer olarak gösterecektir. Bu artış da pozitif etki yaratacaktır. Ben sadece arada bu gelişmeler yüzünden takılmış diye anlatıyorum. Öncesinde tek iken, şimdi konsorsiyum oluşturmuş. İlk bakışta bu durum belki olumsuz gibi görülebilir. Ama diğer üyeler ile daha büyük bir yapı oluşturdukları için, daha çok ihale alacaklarını ve ihalelerde şanslarının daha yüksek olacağını da düşünmek gerekir. 


    Saygılarımla
    Aydın Eroğlu
     Stratejist
   Finans Yazarı
www.borsaanalizci.com
Twitter: @_Stratejist_

İL*** YA*** 30.03.2018 15:33
Aydın Bey, bu aydınlatıcı günlük yazılarınız için teşekkürler
Cevap 30.03.2018 16:37

Okumaya değer buluyorsanız ben teşekkür ederim. Görüp, hissettiklerimi paylaşmaya çalışıyorum. 


    Saygılarımla
    Aydın Eroğlu
     Stratejist
   Finans Yazarı
www.borsaanalizci.com
Twitter: @_Stratejist_

TU*** ÖZ*** 30.03.2018 10:55
Aydın Bey, Her zaman olduğu gibi güzel bir yazı olmuş.
Teşekkürler.
Cevap 30.03.2018 11:53

Teşekkür ederim. Ama seansa yetişmesi için eksik kalmıştı. Az önce daha kapsamlı son halini paylaştım. Lütfen zaman bulunca bir kez daha okuyunuz.



    Saygılarımla
    Aydın Eroğlu
     Stratejist
   Finans Yazarı
www.borsaanalizci.com
Twitter: @_Stratejist_

ŞE*** DE*** 29.03.2018 11:24
sağolun hocam.Elbette viop daha çok takip gerektiren bişe ancak sadece viop değil bist için genel anlamda teknik destek ve direnç seviyeleri ile genel anlamda bist nerden alınır nerden satılır gibi öngörüler de viop için fikir oluşturacaktır zaten.ayrıca viop bile olsa günlük al sat çı değilim.o anlamda bist in yönü karar vermemde daha etkili
Cevap 29.03.2018 11:51

O zaman sitede bu paylaşımlar fazlası ile yer alıyor. Yeterince fikir sahibi olursunuz zaten.



    Saygılarımla
    Aydın Eroğlu
     Stratejist
   Finans Yazarı
www.borsaanalizci.com
Twitter: @_Stratejist_

SI*** AL*** 29.03.2018 11:14
ERBOS'u 10 kuruş için öngürünüzü kapatmadınız hocam. ALGYO cevabınız için teşekkür ederim. Hayal kurduğum zaman iyi kazanıyorum da... Ondan sormuştum :) Saygılarımla.
Cevap 29.03.2018 11:50

Erbos'un o hareketini dün gördüm. Salı günü cenaze için bir süre ekran başında yokken oldu sanırım. Ekran başında olup da aşağı revize ile kapatmış olsam yine % 6 civarı getiri gerçekleşmiş olurdu. Üzüldüm gerçekten. Ama devamı yine gelir diye açık tutuyorum. 

Deva'da, karsn'da benzer şekilde birkaç kademe önden döndüler. Teşvik konusuymuş bazıları anlaşılan. Oluyor bunlar maalesef.


    Saygılarımla
    Aydın Eroğlu
     Stratejist
   Finans Yazarı
www.borsaanalizci.com
Twitter: @_Stratejist_